Bradley Thompson mesél – egy jelenet, ahogy sohasem fogjuk látni

Bradley Thompson, a Sometimes a Great Notion társírója arról nyilatkozott, hogy milyen lett volna az epizód, ha történetesen két és félszer annyi pénzük van rá. Az eredeti forgatókönyvükből kiemel egy részletet, amelyet ki kellett húzniuk, miután Harvey Frand producer finoman szólt, hogy erre lehet, hogy nem telik egy kábelcsatorna számára. Félelmetes, hogy ennek ellenére mit voltak képesek elérni némi kreativitással, de beszéljenek a szavak magukért a tovább mögött.

Kezdjük egy teljes egészében kihúzott oldallal:

FÖLDI UTCASAROK – NAPPAL

Tyrol egy téglaépület előtt áll egy szűkös városi negyedben. A sarkon egy kávéző és egy tárlat. A távolban égő városból füst száll fel, a levegőt por tölti be. Emberek haladnak el, távolodva a füsttől. Tyrol zavartan próbálja összeszedni magát.

… egy férfi és egy nő közelít felé, a füstben csak a sziluettjük kivehető.

… az épület üvegablakai kitörnek, szilánkokat szórva szét.

… Tyrol több darabot kihúz a vérző arcából.

… közelebbről látjuk, hogy a férfinak és a nőnek mocskos és perzselt az arca.

… egy lángoló telefonpózna eldől, és a járdára rántja a vezetékeit.

… a nő bőrét a ruhája szakadásai mentén égési sérülések csúfítják.

 

Vizet. Kérem. Vizet.

Közelebb érnek hozzá, és Tyrol lepillant a kezeikre.Hosszú, véres bőrcafatok lógnak le róluk, mint kifordított kesztyűk. Tyrol elfordítja a tekintetét, egy ajtó felé, és megpillantja egy nő fekete haját, és a sötét szemeit, ahogy rá pillantanak. Sharon lenne az? Nem. Mielőtt felismerhetnénk, elfordul.

Tyrol hirtelen az épület bejárata felé kezd rohanni. Az ég kifehéredik egy éktelen robajjal, és egy újabb atombomba robban. Tyrol meglátja a saját árnyékát a téglafalon, aztán elnyeli a testét a fehér fény és a robaj.

Ebből lett ez:

FAL – NAPPAL

Tyrol egy épület fala mellett halad el. Megpillantja egy nő fekete haját a kapualjban, és elkapja a mandulaszemeinek pillantását. A nő elfordul. Tyrol követni kezdi. Az ég kifehéredik egy nukleáris robbanás éktelen robajával.

Egy pillanatra Tyrol meglátja a saját árnyékát a falon, aztán a testét elnyeli a fehér fény és a robaj.

Ron French producer volt kénytelen elmondani, hogy a nukleáris robbanásokra még mindig nem telik pénz. Erre viszont már azt felelte a két író, hogy ezekre a jelenetekre szükségük van a sztori elmeséléséhez. Megkérdezték, hogy akkor mire telik, és onnantól nem a gazdasági és a kreatív osztály harca volt ez, hanem a közös harcuk a probléma ellen, és ez az, ami különlegessé teszi ezt a sorozatot másokkal szemben.

Végül Michael Nankin jelentette ki, hogy képes megoldani a gondot egyetlen fallal, egy gyümölcsösstanddal és egy zöld háttérrel. A többit majd Gary Hutzel oadavarázsolja.

 

Ezek után a forgatás során egy éjjel 90 km/órás szélvihar sodorta el a teljes földi díszletet. Ron French utazott oda, hogy megoldja a problémát, mert gondok merültek fel az időbeosztással és a biztosítással is, de végül amíg Nankinék a stúdióban forgattak, a díszleteseknek egy nap alatt sikerült rekonstruálniuk a Föld 90%-át, és az már elég volt.