A legutóbbi epizód utózöngéi

Tekintve, hogy a podcastokkal megint elmaradásban van Moore (vagy a scifi.com), ezúttal is más stábtagok információiból tudok csak csipegetni, de szerencsére akadnak köztük igazán érdekesek is. Némelyik enyhén rontja az élményt, de egyáltalán nem vészes, sőt csak olyan dolgokról van szó, amikre magunktól is gondolhattunk.

Mark Verheiden e-mail interjúja megjelent a ComicMixen, ezúttal jópár izgalmas kérdéssel, bár még így is akad egy-két dolog, amit hiányolok. Az első kérdező afelől érdeklődött, hogy Sam kap-e bármilyen büntetést Gaeta meglövéséért. Az író válasza az volt, amit várhattunk: egy zendülő meglövéséért nem is feltétlenül járna megtorlás, de Adamával inkább senki sem akar belemenni ebbe a szerencsétlen ügybe. Különösebb spoiler nélkül azt tette még hozzá, hogy következményei azért lehetnek a dolognak, csak nem úgy, ahogy mi gondoljuk.

Valaki megfigyelte, hogy Sharon két végső cylon szeme láttára lőtte meg Natalie-t, ami azért érdekes, mert az operaházbeli látomásukban is figyeli őket a Final Five. Verheiden erre nem mert mondani semmit, de szerinte is érdekes, hogy az egész konfliktust ennyien látták.

Az egyik olvasó érdekesnek találta, hogy a zenei metaforák skálája hogyan szélesedik a sorozatban egyre jobban, amire csak azt a választ kaptuk, hogy ez bizony érdekes megfigyelés, sőt, meglehetősen előrelátó is.

Kérdezték Verheident afelől is, hogy az öt utolsó cylon kilétét a kezdetektől fogva tudták-e az írók. Azt felelte, hogy mivel csak hét cylont ismertünk meg az első két évadban, a maradék öt kiléte már legalább azóta izgatta őket, mióta ő csatlakozott a csapathoza második évad ötödik epizódja körül (ez így persze nem teljesen igaz, hiszen épp ő írta bele a sorozatba D'Annát és Cavil is csak később jött).

Az, hogy kik legyenek az utolsó cylonok, csak a harmadik évad elején kezdett kialakulni (ami nem is csoda, hiszen az eredetileg epizódszereplőnek szánt Anderst és a mellékszereplő Toryt egyáltalán nem ilyen célzattal írták bele a sorozatba). A cselekményszálak és a nagy történet folyamatosan alakul, ahogy halad a sorozat, magyarul a legtöbb dolgot nem tervezik meg előre.

Verheiden legutóbb beszélt arról, hogy érdemes figyelni a Searider Falcont, a könyvet, amit Roslin olvas, mert többször is meg fog még jelenni. Így is lett, amit ő úgy értelmez, hogy az elnöknő azért vitte magával, hogy emlékeztesse valakire, aki számára fontos, azaz Adamára.

Darth Mojo, a Battlestar Galactica házi effektstúdiójának tagja mesél arról, hogy milyen überfasza CGI-jelenetek nem kerültek be a Guess What's Coming to Dinnerbe. A cylon bázishajó beugrásakor ők egy kicsit látványosabb és hosszabb szekvenciát álmodtak meg, többek közt egy olyan képsorral, amelyben az egyik, a bázishajó alatt elsodródó hajó fedélzetéről figyeljük a gigantikus szerkezetet. Van egy kis videóanyaga is a jelenetek előnézetéből, ami nem olyan kidolgozott, de a lényeg átjön.

Jane Espenson a saját blogján írt egy kicsit a kollégája, Michael Angeli munkájáról, és a Guess What's Coming to Dinnert az egész sorozat eddigi egyik legerősebb darabjának nevezte. Kiemeli, hogy Angeli milyen szépirodalmi magasságokba képes emelni egy egyszerű forgatókönyvet, és hogy ezt bizonyítsa, az alábbi részletet tette közzé a blogján:

INT. GALACTICA – CORRIDOR
Athena, frantic, wild-horse eyes, bolts down another part of the corridor, no sign of…

ATHENA
HERA! HERA!

Itt egész egyszerűen arról van szó, hogy ilyen kis apróságokkal, mint ahogy a "no sign of HERA" részt megfogalmazta, élvezhetőbbé, gördülékenyebbé teszi a forgatókönyvet, miközben a jelzőivel szinte már a szemünk elé is varázsolja Grace Park kétségbeesett arcát.