Michael Angeli a Blood on the Scalesről

Meglátszik, Michael Angeli pszichológiai tanulmányokat végzett valaha. Pontosan úgy válaszolja meg a kérdéseket, ahogy arra mi, a spekulálni hajlamos nézők kíváncsiak vagyunk. Pontosan azokat a témákat ragadja meg, amelyek bennünket is foglalkoztatnak. A tovább mögött megismerhetitek azokat a miérteket, amelyeket ilyen vagy olyan okból nem láttunk a legutóbbi epizódban, különös tekintettel a karakterek cselekedeteire, illetve egy sor fontos információra a kivágott jelenetekből.

Miért ragaszkodott Gaeta Adama tárgyalásához?

Mindenekfelett Gaeta idealista volt, és az alkalmankénti durvasága ellenére romantikus is. Hitt a kormányzat, a törvény, a vezetőség és a szolgálat eszméjében. Ha megnézzük az új-capricai viselkedését, abban is van valami nemes. Jót akart, jól akarta csinálni a dolgokat, ő volt az igazság és a tisztesség hangja.

Így hát nem meglepő, hogy még a puccs kellős közepén is valamiféle tárgyalást akart. Ami még fontosabb, hogy Gaeta a saját belső konfliktusával is küzdött. Szerette Adamát, és nem lett volna képes csak úgy megölni őt. Gaeta volt a romantikus, Zarek a realista. Gaeta számára a tárgyalás időhúzás volt. Gaeta azért akarta rávenni Adamát, hogy ismerje be a tévedését, hogy saját magát meggyőzze arról, hogy az admirálisnak meg kell halnia.

Miért engedte Zarek Gaetának a tárgyalást? Ez volt az ő támogatásának az ára?

Zarek tudta, hogy a lázadók inkább Gaeta mögött állnak, és nem őmögötte, viszont alábecsülte Gaeta elszántságát. Ne feledjük el azt sem, hogy Gaeta szabadította ki Zareket, és ő ajánlott neki hatalmat az előző részben. Amikor Gaeta ragaszkodott a tárgyaláshoz, Zarek tudta, hogy alkalmazkodnia kell.

Neki már volt tapasztalata az ilyesféle dolgokban. Tudta, mennyire fontos az idő szerepe. A puccsok az első órákban járnak sikerrel vagy hullanak darabokra. Ezt Laura is felfogta, nem véletlen a buzdító szövege a bázishajón. Ha Zarek ekkor szembeszállt volna Gaetával, az egész ügytől elfordíthatta volna.

Nem tiszta, hogy a Kvórum mit tudott és mit mikor tudott meg. Hallották Roslin adását Baltar barlangjából? Tudták, hogy Gaeta és Zarek átvették — vagy legalábbis próbálták átvenni — az irányítást a flotta fölött?

A Kvórum eleget hallott Roslin adásából akkor is, amikor menekült, és hallották Gaeta ekkor kiadott utasításait is. Eredetileg volt egy jelenet, amelyben Zarek és a Kvórum az adásforgalmat figyelték volna, de annyi mindennel foglalkozni kellett az epizódban, hogy ezt kivágtuk.

Zarek azért vitte a Kvórumot a Galacticára, mert ott "biztonságban" vannak, és ott szemmel tarthatja őket, közel tarthatja őket magához. Ad nekik egy utolsó esélyt, hogy támogassák az elnökségét, ezért intézi hozzájuk ezt a "szívből jövő" beszédet. Azt hiszi, leveheti őket a lábukról némi magasztalással, de amint tudjuk, ez nem jön be.

Ha a Kvórum támogatta volna Zareket, akkor is megölte volna őket?

Nem tudom. Megkérdezhetnénk őt magát, de már halott. 

Miért szegültek szembe Zarek puccsával, azok után, hogy az ő viszonyuk sem volt túl jó Adamával és Roslinnal?

A Zarek/Kvórum jelenetet meg kellett vágnunk. Zarek elmondta volna nekik, hogy Roslin dezertált, ezért ő vette át az elnökséget, és kijelölte Gaetát Adama admirális helyére, mert őt hazaárulás vádjával ítélőszék elé állítják. A Kvórum kifogásolja, hogy kihagyták őket a döntésekből. Úgy gondolom, ezek nélkül is hatásos a jelenet. Kicsit még meglepőbb, hogy elutasítják Zareket, és némileg tökösebbnek tűnnek, mielőtt lemészárolják őket.

Churchillt idézte meg, amikor Roslin "I'm coming for all of you"-beszédét írta? Mire alapozott, amikor azt a dialógust írta?

Ronnie[ Moore]-ra. Ő mondta, hogy juttassam Laurát erre a töréspontra. Zarek, aki a rossz hírek hozója/gyártója lett az epizódban, azt mondta Adamának, hogy Tigh halott, Roslinnak meg azt, hogy Adamát kivégezték (és ezt így is hitte akkor). Mindez afelé építkezett, hogy végül Laura vagy összeomoljon, vagy őrjöngve kitörjön.

A mi malmunkra hajtotta a vizet az is, hogy az időbeosztással problémák adódtak, ezért ezt a jelenetet egy hosszú nap végén kellett forgatnunk, amikor mindenki kimerült volt. Mary egész nap utazott, Londonból jött repülővel. Azt hittük, ki lesz készülve, de biztos még a londoni időzónában járt, mert egyszerűen leordította rólunk a fejhallgatókat. Mindenki vadul tapsolt a felvétel után.

Eseménydús az epizód, nagyon sok minden történik 44 percben. Mi mindent kellett kivágni?

Istenem egy komplett epizódot lehetne összerakni abból, ami a vágószoba padlóján maradt. Korábban vagy kilencven speciális effektes képünk volt, a legtöbbje Gaeta lábával. Az epizód elején az üldözés is hosszabb volt, sokkal több űrpornót tartalmazott. Sajnos Romo "Őrülten dühös vagyok, és nem tűröm ezt tovább" jelenetét is rövidebbre kellett nyirbálnunk (az idézet utalás a zseniális Sidney Lumet-filmre, a Networkre).

Racetrack sztoriját majdnem teljesen kidobtuk, és a bázishajón történtek jó részét is. Szörnyen viselem, ha kivágják egy jelenetemet, de őszintén szólva nagyon örülök a végleges változatnak. 

Mi a jelentősége a hatalmas repedésnek a Galactica FTL-gépházában?

Nos, az egy nagy… repedés. A burkolaton. A Galacticán. Oké?

Tyrol Adamának akart segíteni az FTL tönkretételével?

Így van, különösen azután, hogy Kelly (akivel nagyon jó barátok voltak, mielőtt az egyiket lecsukták, a másik meg cylon lett) szabadon engedte.

Ebből és az Oath című epizódból úgy tűnik, hogy Gaeta lábfájdalmát az őt ért pszichológiai változások okozzák. Ezért maradt abba a fájdalom, mikor a halállal nézett szembe?

Igen is meg nem is. Úgy értem, ezt a fájdalmat és kellemetlenséget az ember biztosan érzi egy ilyen műtét után, de az is tény, hogy az alany elmeállapota csak felerősítette ezt. És igen, ez volt az alapötlet: amint Gaeta megbékült önmagával, lám, már nem is viszket! Bumm!

Mi szükség volt a végső jelenetre Gaeta és Baltar között?

Ők ketten olyan közel álltak egymáshoz, és olyan régre visszanyúlik a közös históriájuk, hogy egyszerűen helyénvalónak tűnt egy közös jelenet velük. Első és legfontosabb, hogy újra humanizálja Gaetát. Ismét azt a Gaetát látjuk, akik kedveltünk. Másodszor Baltar számára is ad némi érzelmi őszinteséget. Nyilvánvaló, hogy a szíve szakad meg Gaetáért. James és AJ is félelmetesek voltak abban a jelenetben, mindketten baromi jók.

Bizonyos értelemben csalóka is az a jelenet. Azt hihetjük, hogy Gaetát nem ítélték el. A helyszín Gaeta szállása, ami Ron ötlete volt. Gaeta ráadásul jelen időben beszél magáról, hogy szeretné, ha az emberek tudnák, kicsoda is valójában.

Mit gondol, azért bukott el a lázadás, mert Gaetának nem volt elég mersze hozzá? Vagy mert Zarek és ő sosem élveztek elegendő támogatást?

Szerintem azért bukott el, mert Gaetának túl nagy volt a szíve, és Laura túlságosan szerette Billt ahhoz, hogy feladja.

Beszélne egy kicsit a címről, a Blood on the Scalesről? Mi az eredete?

Bob Dylan Blood on the Tracks albuma bizonyosan hatással volt rá, és az egész Watchtower-kapcsolat. Halványan pedig utalt Gaeta végzetére. Jó katonaként és idealistaként kezdte, aztán elvesztette az illúzióit, és leszúrta Baltart, majd a cylonokról és Karáról alkotott képét átszínezte a lába elvesztése. A keserűsége saját végtagot növeszt, ez a lázadás. Szeretné a jó dolgot cselekedni, de az igazság mérlegét elbillenti az ártatlanok vérének kiontása, és az, hogy Gaeta nem tudja elnyomni a saját emberségét (az Adama iránti szeretetét). 

Miért volt Baltarnak víziója Adama kivégzéséről?

Ahogy említettem, Baltar sztorijából nagyon sokat kivágtunk. Baltar nagyon mély, súlyos bűntudatot érez, amiért elmenekült a gyülekezetétől. Találkozik egy újabb gyönyörű Sixszel (a neve Lida) [– ami megerősíti a teóriámat, hogy egy tiroli parasztlányról mintázták — ford.], aki valamilyen sérülésnek tudja be az érzelmi állapotát. Segíteni akar rajta, és mindez visszahat Baltar pszichéjére, és ez okozza a rémálmot, ami miatt vissza akar menni a Galacticára, hogy mindennel szembenézzen.

Az interjú további része forgatási sztorikról szól, amik szerintem baromi érdekesek, de fordítást nem érdemelnek, a linkre kattintva el lehet olvasni, mik voltak a legviccesebb pillanatok, hogyan került Wayne Rose a rendezői székbe, stb.