Bradley Thompson, a Sometimes a Great Notion társírója arról
nyilatkozott, hogy milyen lett volna az epizód, ha történetesen két és
félszer annyi pénzük van rá. Az eredeti forgatókönyvükből kiemel egy
részletet, amelyet ki kellett húzniuk, miután Harvey Frand producer
finoman szólt, hogy erre lehet, hogy nem telik egy kábelcsatorna
számára. Félelmetes, hogy ennek ellenére mit voltak képesek elérni némi
kreativitással, de beszéljenek a szavak magukért a tovább mögött.
Kezdjük egy teljes egészében kihúzott oldallal:
FÖLDI UTCASAROK – NAPPAL
Tyrol egy téglaépület előtt áll egy szűkös városi negyedben. A
sarkon egy kávéző és egy tárlat. A távolban égő városból füst száll
fel, a levegőt por tölti be. Emberek haladnak el, távolodva a füsttől.
Tyrol zavartan próbálja összeszedni magát.
… egy férfi és egy nő közelít felé, a füstben csak a sziluettjük kivehető.
… az épület üvegablakai kitörnek, szilánkokat szórva szét.
… Tyrol több darabot kihúz a vérző arcából.
… közelebbről látjuk, hogy a férfinak és a nőnek mocskos és perzselt az arca.
… egy lángoló telefonpózna eldől, és a járdára rántja a vezetékeit.
… a nő bőrét a ruhája szakadásai mentén égési sérülések csúfítják.
NŐ
Vizet. Kérem. Vizet.
Közelebb érnek hozzá, és Tyrol lepillant a kezeikre.Hosszú, véres
bőrcafatok lógnak le róluk, mint kifordított kesztyűk. Tyrol elfordítja
a tekintetét, egy ajtó felé, és megpillantja egy nő fekete haját, és a
sötét szemeit, ahogy rá pillantanak. Sharon lenne az? Nem. Mielőtt
felismerhetnénk, elfordul.
Tyrol hirtelen az épület bejárata felé kezd rohanni. Az ég
kifehéredik egy éktelen robajjal, és egy újabb atombomba robban. Tyrol
meglátja a saját árnyékát a téglafalon, aztán elnyeli a testét a fehér
fény és a robaj.
Ebből lett ez:
FAL – NAPPAL
Tyrol egy épület fala mellett halad el. Megpillantja egy nő fekete
haját a kapualjban, és elkapja a mandulaszemeinek pillantását. A nő
elfordul. Tyrol követni kezdi. Az ég kifehéredik egy nukleáris robbanás
éktelen robajával.
Egy pillanatra Tyrol meglátja a saját árnyékát a falon, aztán a testét elnyeli a fehér fény és a robaj.
Ron
French producer volt kénytelen elmondani, hogy a nukleáris robbanásokra
még mindig nem telik pénz. Erre viszont már azt felelte a két író, hogy
ezekre a jelenetekre szükségük van a sztori elmeséléséhez.
Megkérdezték, hogy akkor mire telik, és onnantól nem a gazdasági és a
kreatív osztály harca volt ez, hanem a közös harcuk a probléma ellen,
és ez az, ami különlegessé teszi ezt a sorozatot másokkal szemben.
Végül
Michael Nankin jelentette ki, hogy képes megoldani a gondot egyetlen
fallal, egy gyümölcsösstanddal és egy zöld háttérrel. A többit majd
Gary Hutzel oadavarázsolja.
Ezek után a forgatás
során egy éjjel 90 km/órás szélvihar sodorta el a teljes földi
díszletet. Ron French utazott oda, hogy megoldja a problémát, mert
gondok merültek fel az időbeosztással és a biztosítással is, de végül
amíg Nankinék a stúdióban forgattak, a díszleteseknek egy nap alatt
sikerült rekonstruálniuk a Föld 90%-át, és az már elég volt.